Ontdekkingstocht Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van SJL Spaans - WaarBenJij.nu Ontdekkingstocht Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van SJL Spaans - WaarBenJij.nu

Ontdekkingstocht Madrid

Blijf op de hoogte en volg SJL

18 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Vanmorgen konden we het rustig aandoen: 8.30u ontbijt, daarna koffers gereedmaken en vertrek naar het Reina Sofia, waar we o.a. de beroemde Guernica van Picasso hebben bekeken.
Daarna zijn we via het oude Atocha-station naar het monument voor de aanslag in Madrid gegaan, waarna we vervolgens in het Retiropark het 'natuurmonument' (el Bosque de Recuerdo) voor dezelfde aanslag hebben bekeken. Het was gezellig druk in het park, veel Madrileense families waren op pad.
Toen was het tijd voor rust: even lekker chillen bij de grote roeivijver in het park, nadat we een paar mooie groepsfoto's hadden gemaakt (uploaden daarvan lukt helaas nog niet).
Na het park zijn we via de Puerta de Alcalá (oude stadspoort) teruggelopen naar het centrum, waar we onderweg nog langs de fontein zijn gekomen waar vanavond de kampioenswedstrijd is gevierd. Madrid stond dit weekend in het teken van het voetbal.
Tussen de middag hebben we lekker chocolate con churros gegeten bij de 'Jan de Groot' van Madrid (chocolatería San Gines), waarna we nog even een blik hebben geworpen op het koninklijk paleis en de kathedraal.
Als laatste zijn we langs de mercado de San Juan, Plaza Mayor en Kilómetro Cero gewandeld, zodat we toch een flink aantal van de highlights van Madrid hebben gezien.
Daarna nog de laatste shopactiviteiten van de dames.
Na onze ontdekkingstocht werden we met een bus opgehaald bij het hotel. Er volgde een busrit van tweeëneenhalf uur, waarbij het achterin steeds rumoeriger werd, want de zenuwen begonnen een rol te spelen: 'hoe zal mijn gastgezin zijn?'. In Salamanca werden we al opgewacht, waarna het 'uitdelen' kon beginnen en ieder met zijn gastouders mee kon.
Morgen komen de verhalen.....

• 19 Mei 2014 - 17:44

Ton Teunissen:

Leuk,
    het Reina Sofia en het Prado in een weekend. In gedachten reis ik weer naar Salamanca. Ik wens jullie alle goeds toe.
    Groet, Ton Teunissen

• 19 Mei 2014 - 20:14

Jan Aardoom:

super dag in madrid. Ik heb de churros gemist! En nu volledig Spaans gaan spreken.
    Hasta la vista, Jan Aardoom