Vanaf vandaag gaat alles gewoon goed ;-) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van SJL Spaans - WaarBenJij.nu Vanaf vandaag gaat alles gewoon goed ;-) - Reisverslag uit Madrid, Spanje van SJL Spaans - WaarBenJij.nu

Vanaf vandaag gaat alles gewoon goed ;-)

Blijf op de hoogte en volg SJL

18 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Vanaf vandaag gaat alles gewoon goed 
Zaterdagmorgen om 5.30u inchecken bij Eindhoven Airport. Bijna ging het nog mis bij een leerling die een verlopen reisdocument bleek te hebben, maar dat is goed gekomen. Verder verliep het inchecken vlot. Om kwart voor acht zaten we aan boord, om 8 uur wilde het vliegtuig vertrekken, maar bleken er motorproblemen te zijn. Na een uur wachten moesten we het vliegtuig weer verlaten, er zou een nieuw vliegtuig uit Amsterdam komen. Uiteindelijk zijn we om 11 uur vertrokken met een ruimer vliegtuig en zijn we zonder verdere problemen in Madrid geland.
Vanaf daar met de metro naar het centrum. Dat bleek nog niet zo makkelijk met iemand met krukken erbij, want lang niet overal was een lift te vinden. Toen we uiteindelijk in het centrum aankwamen was het gelukkig nog maar een heel klein stukje lopen naar het hostel. De kamerverdeling was snel geregeld, dat moest ook, want we waren door de vertraging al dik te laat voor onze afspraak in het Prado. Gelukkig wilden ze daar het tijdslot aanpassen en mochten we toch nog op het studententicket naar binnen. We hebben natuurlijk de originele werken van Jeroen Bosch bewonderd, maar ook een aantal meesterstukken van o.a. Rubens, Velázquez, El Greco en Goya.
Na het Prado terug naar het hostel om de passen op te halen, daarna was het shoptijd. Om half 9 hadden we afgesproken bij het standbeeld van de beer van Madrid om gezamenlijk te gaan eten.
We hadden een leuk Mexicaans restaurantje gevonden waar we voor een zeer redelijke prijs met de hele groep terecht konden, niemand is daar met honger weggegaan. Doodmoe terug naar het hostel, zondag ontdekkingstocht Madrid, wordt vervolgd.

• 18 Mei 2014 - 09:06

Hubert Jan Lambooy:

Have fun dames!
    En wellicht nog wat festiviteiten meemaken rond het kampioenschap van de plaatselijke voetbalhelden?

• 18 Mei 2014 - 19:18

Jolanda Van Haren:

En dan nu maar afwachten hoe het zal zijn in jullie gastgezinnen en volop Spaans oefenen.
    Ik kijk uit naar nieuwe reisverslagen....

• 18 Mei 2014 - 21:03

Nelleke Krijger:

Hoi chicas,
    wat een verhaal en dat allemaal al op dag één.
    Ik hoop dat de erst van jullie reis nu vlekkeloos verloopt.
    Heel veel plezier en succes in de klas morgen.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal